.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پی اظهارات رئیس شورای شهر نکا ؛
توضیحات شرکت سیمان مازندران به خبر مندرج در شمال نیوز
شمال نیوز: اظهارات بدون پشتوانه علمی و مستندات، آنهم در مورد بیماری مهلک سرطان و ارتباط آن با کارخانجات نه تنها موجب تشویش اذهان عمومی گشته بلکه نگرانی مردم شهر و روستاهای اطراف را به دنبال خواهد داشت.

در پی درج خبری با عنوان " دیدار اعضای شورای شهر نکا با آيت الله طبرسي " روابط عمومی شرکت سیمان مازندران جوابیه ای برای پایگاه خبری شمال نیوز ارسال نموده که عینآ درج می گردد.

مدیریت محترم پایگاه خبری شمال نیوز

باسلام

احتراماً بازگشت به مطلب مندرج در آن سایت به نقل از ریاست محترم شورای شهر نکا جناب آقای غلامی در جلسه اعضای شورای شهر نکا با نماینده محترم ولی فقیه در استان مبنی بر شیوع بیماری سرطان در شهرستان نکا به دلیل آلایندگی کارخانجات صنعتی شهرستان نکا از جمله کارخانه سیمان نکا موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی و درج در آن سایت تقدیم حضور می گردد.

شرکت سیمان مازندران از سال 1386 اقدام به افزایش ظرفیت و بهینه سازی ماشین آلات خط تولید این شرکت نمود و یکی از مواردی که شرکت هزینه زیادی جهت آن متقبل شد استفاده از تکنولوژی روز دنیا جهت سیستم فیلتراسیون و تغییر سیستم آن از الکتروفیلتر به سیستم bag house(فیلتر کیسه ای) بوده است که در این سیستم غبار خروجی از فیلترها بسیار کمتر از محدوده مشخص شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور می باشد، که نتایج آزمایشات انجام شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان که بصورت نمونه ای و بدون اطلاع قبلی شرکت سیمان از خروجی غبار دودکش کارخانه و نیز خروجی پساب دستگاه تصفیه فاضلاب صورت گرفته خود گواه براین ادعاست. علاوه بر این مدیریت ارشد شرکت با اولویت قراردادن مسائل زیست محیطی اقدامات بسیار مهمی با صرف هزینه های زیاد به شرح زیر در شرکت انجام داده است.

1- خرید و نصب دستگاه آنالیزور لحظه ای سنجش میزان غبار خروجی از دودکش اصلی کارخانه و اتصال آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان از طریق شبکه اطلاعاتی اینترنت جهت پایش لحظه ای غلظت غبار خروجی

2- خرید و نصب دستگاه تصفیه فاضلاب پساب کارخانه

3- اندازه گیری و سنجش کلیه پارامترهای زیست محیطی شرکت توسط آزمایشگاههای معتمد سازمان حفاظت محیط زیست کشور بصورت فصلی جهت کنترل عوامل زیست محیطی

4- استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی(ISO 14001) در قالب سیستم مدیریت یکپارچه IMS

5- ایجاد سیستم مدیریت پسماند ضایعات در شرکت

6- خرید یک دستگاه مکنده صنعتی از شرکت Wieland آلمان جهت نظافت بهتر محوطه کارخانه

7- نصب سیستم های کاهش آلودگی صوتی محیطی در ماشین آلات خط تولید کارخانه

8- نصب مشعل چندگانه سوز جهت امکان استفاده از ضایعات صنعتی و زباله های شهری به عنوان سوختهای جایگزین

9- توسعه مستمر و نگهداری فضای سبز با انتخاب پیمانکار فضای سبز

10- ترویج فرهنگ زیست محیطی در سطح شهر،استان و کشور با شرکت در نمایشگاههای محیط زیست ،حمایت از اقدامات زیست محیطی و...

ماحصل اقدامات انجام شده توسط مدیریت شرکت خروج شرکت سیمان مازندران از لیست صنایع آلاینده و قرار گرفتن آن در زمره صنعت دوستدار محیط زیست و صنعت سبز می باشد و در این راستا شرکت موفق به کسب افتخارات زیر شده است.

1- کسب گواهینامه صنعت سبز در سال 1386

2- کسب گواهینامه و تندیس صنعت برگزیده سبز در سال 1391

3- اخذ نشان محصول سبز از جامعه مدیریت سبز اروپا به عنوان اولین شرکت سیمان در صنایع سیمان کشور

4- عضویت مدیریت محترم عامل شرکت جناب آقای مهندس حمید یوسفی به عنوان هیئت رئیسه جامعه مدیریت سبز اروپا(EAGM) به عنوان تنها شرکت سیمانی عضو در کشور

5- اخذ انواع الواح تقدیر از سازمانهای مرتبط با توجه به اقدامات زیست محیطی انجام گرفته در سطح شرکت

علیهذا مطابق فرمایشات نماینده محترم ولی فقیه در استان در پاسخ به اظهارات ریاست محترم شورای شهرنکا،اظهارنظر در مورد آلودگی کارخانجات مختلف و یا مسایل فنی می بایست توسط مسئولان ذیربط صورت گیرد .بدیهی است اظهارات بدون پشتوانه علمی و مستندات، آنهم در مورد بیماری مهلک سرطان و ارتباط آن با کارخانجات نه تنها موجب تشویش اذهان عمومی گشته بلکه نگرانی مردم شهر و روستاهای اطراف را به دنبال خواهد داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کیارش 31 فروردين 1394
در سالهای اخیر با تاکیدات مدیریت ارشد شرکت سیمان مازندران و اهتمام پرسنل(چه خود نیز از آلودگی محیط متضرر خواهند شد) نگاه ویژه ای به موضوع کاهش آلودگی محیط زیست وجود داشته و دارد. همانطوریکه در جوابیه فوق نیز گفته شد شرکت، هزینه های زیادی جهت این امر اختصاص داده که باعث شده میزان آلایندگی در حد استاندارد اروپا محدود شود.
امید است عزیزان از اظهار نظر غیرعلمی در زمینه غیرتخصصی شان خودداری نمایند!
نا شناس 30 فروردين 1394
درود بر مهندس یوسفی مدیر عامل متخصص مکتبی و پرتوان و متعهد شرکت سیمان مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.222 seconds.